in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-01-2008 11:33 AM by Ignace. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-18-2008 2:12 PM

    gezocht: luidsprekerkabels voor Beovox S45-Beosystem 1700

    Hoi,

    Onlangs kocht ik een prachtige tweedehands Beosystem 1700, ontworpen door Jacob Jensen van rond 1980. Alles is pico bello maar het enige nadeel is dat de luidsprekerkabels er niet bij zijn. Ik heb reeds een audio-zaak bezocht waar ze me de kabeltjes konden maken (tweemaal 5 meter lang met de plugjes eraan gesoldeerd) voor 50 euro, wat me toch wel aan de dure kant leek.. Iemand een beter idee..?

    Alvast bedankt,

    Chris31deco

  • 09-18-2008 8:23 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: gezocht: luidsprekerkabels voor Beovox S45-Beosystem 1700

    Hallo Chris,

    Welkom bij BeoWorld Smile 

    € 50,- voor 2 kabels van 5 meter met speaker-plugs is idd aan de dure kant.

       Deze kabel kun je bij je lokale B&O dealer kopen

    Of je koopt de speaker-plugs en maakt de kabels zelf.

    De speaker-plugs (met platte, brede pin voor de "-" en ronde pin voor de "+" )

    kun je bij vrijwel elke electronicawinkel kopen.

    (type 1 op onderstaande afbeelding)

     

    Volgens mij heb ik zulke kabels nog liggen. 

    Als je wilt kun je me een PM (bericht) sturen.

    Groet, 

     

  • 10-01-2008 9:08 AM In reply to

    Re: gezocht: luidsprekerkabels voor Beovox S45-Beosystem 1700

    Hallo Ignace,

    Bedankt voor je tip; ik heb inderdaad de plugjes en draad gevonden in een electro-zaak. De plugjes kon ik gewoon aan de draad vijzen en het heeft me 13€ gekost, wat alweer heel wat redelijker is, me dunkt...

    Vervolgens heb ik echter nog een vraagje/probleempje met mijn beogram. Wanneer ik een plaat wil opzetten gebeurt het nogal eens dat mijn naald zich positioneert om er daarna meteen af te draaien. dit gebeurt ongeveer zo'n 5 op de 10 keer bij zowel singles als LP's.. Staat mijn gewicht op de arm (of wat betekenen die cijfertjes?) niet correct of is er een ander probleem...? Er is immers geen handleiding bij die me enige opheldering zou kunnen geven.

    Alvast bedankt,

    Chris

  • 10-01-2008 9:09 AM In reply to

    Re: gezocht: luidsprekerkabels voor Beovox S45-Beosystem 1700

    Oh en Ignace,

    Bedankt voor de verwelkom. Ik ben apetrots op mijn B&O, ookal is't een vintage model :d

    Chris

  • 10-01-2008 11:33 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: gezocht: luidsprekerkabels voor Beovox S45-Beosystem 1700

    chris31deco:

    Hallo Ignace,

    Bedankt voor je tip; ik heb inderdaad de plugjes en draad gevonden in een electro-zaak. De plugjes kon ik gewoon aan de draad vijzen en het heeft me 13€ gekost, wat alweer heel wat redelijker is, me dunkt...

    Vervolgens heb ik echter nog een vraagje/probleempje met mijn beogram. Wanneer ik een plaat wil opzetten gebeurt het nogal eens dat mijn naald zich positioneert om er daarna meteen af te draaien. dit gebeurt ongeveer zo'n 5 op de 10 keer bij zowel singles als LP's.. Staat mijn gewicht op de arm (of wat betekenen die cijfertjes?) niet correct of is er een ander probleem...? Er is immers geen handleiding bij die me enige opheldering zou kunnen geven.

    Alvast bedankt,

    Chris

    Hallo Chris, 

    Onderstaande afbeelding is uit de User Manual van Beogram 1700 : 

     

     


Page 1 of 1 (5 items)