in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 15 of 31 (762 items) « First ... < Previous 13 14 15 16 17 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 12-27-2009 9:29 AM In reply to

    Svar til Lars = Mini Mac

    Svar til Lars på side 14
    .

    Hvis dette ikke er på plads, kan man opleve at TV billedet forsvinder efter få sekunder.

    Dit grej skal være Fuld HDCP Compatible.

    HDCP (High bandwidth Digital Content Protection) er en standard kodet ind i video-signalet for at forhindre det i at
    blive piratkopieret.

    Hvis en kilde enhed er HDCP kodet og er forbundet til en skærm eller projektor uden korrekt afkodning mekanisme,
    billedet er henvist til "sne" eller i nogle tilfælde meget lav (480p) resolutioner af billederne.

    For at se højopløsnings digital video skal HDCP overholdes, både kilde, skærmen og alt derimellem skal være udstyret
    med HDMI forbindelser, der kan muliggøre HDCP dekodning, såsom 4x2 HDMI Switcher.

     
  • 12-28-2009 1:55 AM In reply to

    • KMH789
    • Not Ranked
    • Joined on 12-28-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: BeoVision 10-40"

    Hej Peter Pan

    Går og venter på min BeoVision 10 og vil i den anledning lige spørge dig, om det SMART-CARD jeg har fået med, da jeg bestilte Samsund HD-digital modtager med Harddisk fra YouSee blot kan anvendes i BeoVision 10 stikket på bagsiden (CA SMART-CARD) i stedet for at anvende Samsund modtageren, eller mister jeg det digitale?

    Er der noget jeg evt. skal være opmærksom på, når jeg skal forbinde det hele (f.eks. kabler eller lign.)?

    Findes der en vejledning i genveje (antager nok, at det skal kodes ind i Beo4) til alle mulighederne i Samsund HD modtageren?

  • 12-28-2009 3:25 AM In reply to

    Re: BeoVision 10-40"

    Det kan du helt sikkert nok, men husk på at når YouSee sender opdateringer ud til deres Samsung HD bokse, ja så får du ingen opdatering til dit BV10-40.

    For uden dit smart card skal du også bruge et CA-modul.

    Der kan ikke kodes noget som helst ind i Beo4, så du går måske glib af nogle funktioner men jeg ved det ikke med sikkerhed.

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 12-28-2009 4:37 AM In reply to

    Re: BeoVision 10-40"

    Hej KMH789

    Under gode råd i BeoVision 10's vejledning står der!

    CHIPKORT Sæt et chipkort i CA-modulet med chippen vendt mod forsiden af
    modulet. Isæt CA-modulet, så forsiden vender bort fra fjernsynets front.
    Hvis et Conax-chipkort bruges alene, skal chippen vende mod skærmen.

    Det er et spørgsmål om ovenstående er nødvendigt for YouSee skriver:

    http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_ktv

    Mvh. Peter Pan

  • 12-28-2009 12:31 PM In reply to

    Gefen HDMI switcher.

    Mangler du HDMI indgange på andre versioner af BeoVision TV ind du ser her under, så læs mere på dette link:

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=79

  • 12-29-2009 3:38 PM In reply to

    Re: Gefen HDMI switcher.

    Mangler du HDMI indgange på BeoVision TV med HDMI IN.

    Så se her hvordan en HDMI switcer sættes op i TV menuen.

    PDF-filen fra Bang & Olufsen kan downloades her: http://peecee.dk/upload/download/213739

    Gefen EXT-HDMI 1.3-441. 4 x 1 Switcher for HDMI 1.3, nyeste model.

    Link til Dansk forhandler:   http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=27174

    Gefen switch skal bestilles hos ekstern leverandør, den understøttes, men sælges ikke gennem Bang & Olufsen.

  • 12-31-2009 8:04 AM In reply to

    Nytårs hilsen

  • 01-01-2010 12:46 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Godt nyttår folks! Smile

    Noen som har erfaring med nedlasting og kjøring av BEO5 configuration tool v.3.23?

    Har lastet ned og innstallert på forskjellige XP pcèr men programmet starter opp i en "forminsket bilde"

    Ser da ikke hele skjermbildet, klarer heller ikke å lukke programmet.

    Noen som har erfaringer /forslag?

    takker på forhånd :)

     

  • 01-01-2010 1:36 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Hej beonorway

    Her ligger et link til BEO5 Configuration Tool 3.57 
    Har du hentet den på det link, og giver den problemer du beskriver ?
    Jeg har hørt der er problemer med matrialet fra en forhandler.

    Jeg har ikke selv en Beo5, og kan derfor ikke afprøve det.

    ______________________________________________

    Nyeste konfiguration software Beo5 configuration tool
    ligger klar til download. Tryk for at komme til siden.
  • 01-01-2010 2:52 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Hej
    Jeg bruger 3.23 fra Franks link, og der er ikke rigtig nogen forskel fra 3.01, BV7-55 og BV10-40 er ikke med. Jeg kører det på en XP, og det virker fint.

    There is something about B&O.....

  • 01-04-2010 4:05 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Hei Peter Pan og Beolion!

    Takker for deres tilbakemeldinger.

    Joda, jeg lastet ned BEO5 config 3.23 via linken som ligger på side 14.

    Jeg gjorde et nytt forsøk med en Vista pc, og det gikk fint.... :)

    No må jeg bare gjøre meg kjent med config programmet.... Kanskje jeg må spørre deg, Beolion om tips og råd etterhvert.... :)

     

    Ha et fortsatt godt år!

     

  • 01-04-2010 4:35 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Godt nytår forresten!

    En lille detalje, jeg kan se, at jeg har ændret i min Beo5 op mod 40 gange, og der kommer nok en del i det nye år når vi får nye kanaler og jeg muligvis køber en Tvix M6600. Tænk hvis jeg skulle besøge min forhandler hver gang !?!? Forstår ikke hvorfor B&O ikke frigiver softwaren, og evt. gøre den lidt mere brugervenlig.
    Men, jeg var nede ved min forhandler forleden, og jeg opdagede, at det at kunne konfigurere en Beo5 heller ikke er lige til for en forhandler! Men de kan ringe til Struer, det kan jeg ikke..........Whistle. Med andre ord, Beo5 config. er heller ikke brugervenlig for en forhandler.
    Derudover, hvis man først selv har konfigureret Beo5 fra sin egen PC'er og hvis ens Beo5 ligger på B&O's central server, så kan forhandler ikke ændre i Beo5 fra deres egen PC'er med udgangspunkt i den profil der er i Beo5. Så skal man komme ned med Beo5 og sin PC'er, hvis man skal have hjælp.
    B&O laver nogle ting på en underlig måde....

    There is something about B&O.....

  • 01-04-2010 5:00 PM In reply to

    Re: Beo5 Config tools

    Til samligning kan jeg fortælle at jeg så har ændret min Beo5 400 gange inkl nye logoer og ligene

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-05-2010 1:50 PM In reply to

    8-32

    Er der nogen der ved om der er planer fra B&O mht. at udvikle et DVB-HD modul til 8-32 når nu man har det til 8-40?
    Det burde næsten være et krav idag, da TV til 2.500 kr. sælges med indbygget DVB-C tuner.

    There is something about B&O.....

  • 01-05-2010 2:37 PM In reply to

    Re: 8-32

    Hej beolion.

    Dette er stadig kun de oplysninger jeg har. Fra 3. apr. 2009

    Bang & Olufsen introducere DVB-HD modulet til indbygning.

    For at imødekomme de nye standarder indenfor digital TV transmission, vil Bang & Olufsen nu introducere en alt i én løsning. Et DVB modul som understøtter de systemer som er på markedet og som kommer på markedet. Det betyder at DVB-HD modulet er klar til at supportere MPEG4/H.264 formatet, som danner basis for al digital TV-transmission fra efteråret 2009. Det giver mulighed for digital modtagelse på både terristisk (DVB-T) og kabel-baserede (DVB-C) systemer, som idag både sender i MPEG2 og MPEG4 og endda i High Definition. Vi begynder at implementere dette modul til BeoVision 9, BeoVision 7-40 og BeoSystem 3 baserede TV.

    Til at starte med vil DVB-HD modulet supportere de såkaldte "free-to-air" kanaler som sendes på det terristiske system (DVB-T) både MPEG 2 og i MPEG4 standard (SD) og high definition (HD) formater.

    For at hjælpe jer har vi lavet en oversigt over de produkter, hvor DVB-HD modulet er klar til indbygning nu og i foråret:

    Venligst læg mærke til:

    1. Specifikke lanceringstider for enkelte markeder

    Herunder kan i se hvilke markeder der bliver en smule forsinket, men som snarest vil få mulighed for den samme DVB-HD løsning.

    2. DVB-S modulet vil udgå når BeoVision 7-32 MK V og BeoVision 6-26 MK IV bliver lanceret.

    Det nye DVB-HD modul erstatter det eksisterende DVB-T/S modul til følgende modeller, BeoVision 9, BeoVision 7-40 Mk III og BeoSystem 3 - og dermed den indbyggede satellit modtager. Til DVB-S kunder kommer der en løsning senere.

    3. DVB-HD digital kabel-TV

    I løbet af 2009 vil DVB-HD modulet kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverandører. Info omkring dette sendes ud senere.

    4. Ny opsætnings menu

    DVB-HD modulet har fået et helt nyt lay-out, og samme BeoFont som der bruges i Beo5 menuerne. Nu er det hvid tekst på sort baggrund. For at matche menuerne, er TV opsætnings menuen også ændret til hvid tekst på sort baggrund, dog uden at ændre BeoFont.


    Bagudkompatibilitet

    Som en service for alle eksisterende kunder som har købt et af nedenstående Bang & Olufsen TV indenfor de sidste 2 år, vil vi tilbyde et DVB-HD modul kit til indbygning i deres TV.

    Herunder kan i se hvilke TV der vil blive understøttet:

    Produkt DVB-HD modul kit Kommentarer

    BeoVision 9 Lanceres i uge 51 '08 Alle BeoVision 9

    BeoSystem 3 Lanceres i uge 51 '08 Alle Beosystem 3

    BeoVision 7-40 Lanceres i uge 51 '08 MK III version (Full HD)

    BeoVision 7-40 Lanceres sommeren '09 MK I hvis opdateret med HD-Ready kit

    MK II version (HD-Ready)

    BeoVision 7-32 Lanceres sommeren '09 MK I + II hvis opdateret med HD-Ready kit

    MK III (HD-Ready) og fremadrettet

    BeoCenter 6-26 Lanceres sommeren '09 Alle BeoCenter 6-26

    Det betyder, at tv som ikke er HD-Ready skal opdateres med et HD-Ready kit, før DVB-HD modulet kan anvendes.

    Vær venligst opmærksom på at BeoVision 7-32 MK I + II (se ovenfor) + III/MK IV, BeoVision 7-40 MK I (se ovenfor) + II og BeoCenter 6-26 vil med DVB-HD modul kunne modtage MPEG4-HD. Men signalet vil dog blive konverteret til standard signal (SD) på skærmen.

    Software opdatering af DVB-HD modulet

    Vi ønsker at være meget PRO-aktive omkring software opdatering på DVB-HD modulet. Da den software som frigives vil indeholde mindre fejl som vi ønsker at forbedre. Det betyder at alle kunder som har købt produkter med DVB-HD modul indtil vi frigiver en anden software opdatering, vil blive tilbudt en gratis opdatering af software af Bang & Olufsen. Software opdateringen er planlagt til at være klar i løbet af marts 2009. Vi ønker derfor at i forhandlere gør følgende:

    a) Sikre sig at produktet er opdateret med den nyeste software version, når produktet installeres hos kunden. Dette er en del af den professionelle installation.

    b) Når en forhandler sælger et produkt med DVB-HD eller et DVB-HD kit, skal kunden informeres om muligheden for den gratis opdatering senere hen, såsnart den er frigivet af Bang & Olufsen i løbet af marts 2009.

    c) Når Bang & Olufsen frigiver den nye software, skal forhandleren kontakte sine kunder som har købt et DVB-HD produkt, og tilbyde dem den gratis software opdatering. Omkostningerne i forbindelse med software opdateringer, vil blive dækket af Bang & Olufsen i henhold til de fastsatte gebyrer på de respektive markeder.


    Godkendelse til Gatekeeper

    Fra marked til marked er der udvalgt en såkaldt Gatekeeper til at opbygge og drive det digitale sendenet (DTT). I Danmark er det Boxer som er løbet med opgaven de næste 12 år. I Sverige er det ligeledes Boxer og i Norge er det f.eks NTV. Disse Gatekeepere har selvfølgelig nogle standarder som skal opfyldes, og det er en meget god ide som producent af TV, at understøtte de forskellige standarder fra marked til marked. Bang & Olufsen opfylder kravene fra Gatekeeperne, og der er sendt ansøgning ind til godkendelse, da vi ønsker at være 100% sikret på dette område, vi venter blot på den endelige underskrift på godkendelserne.


    Download B&O DVB-HD manual. DK på pdf. [download]

    Mvh. Peter Pan

  • 01-05-2010 2:56 PM In reply to

    Re: 8-32

    beolion:

    Er der nogen der ved om der er planer fra B&O mht. at udvikle et DVB-HD modul til 8-32 når nu man har det til 8-40?
    Det burde næsten være et krav idag, da TV til 2.500 kr. sælges med indbygget DVB-C tuner.

     

    Det her står der på Bang-olufsen.com

    BeoVision 8 - Specifications

    BeoVision 8 - 40"

    DESIGNER David Lewis
    DIMENSIONS/WEIGHT  106cm x 63cm x 26cm + stand/26kg 
    CABINET FINISH 

    /
    Black/silver 

    POWER CONSUMPTION  Typical: 160W; standby: 1W
    SCREEN TYPE  40" 16:9 TFT LCD with glare surface and low
    reflection coating 
    RESOLUTION  1920 x 1080 pixels (Full HD), refresh rate 100/120Hz 
    TUNER  Analogue and digital (DVB-HD)** built-in 
    LOUDSPEAKERS  Stereo channel with centre bass; digital surround sound module as standard
    CONNECTIONS  2 x HDMI input 
    OPTIONAL EXTRA  System module 

     ** Depending on country and provider, the integrated DVB-HD receiver supports HD
    and/or SD signals. Please contact your local retailer to clarify if the DVB SD and
    HD signals in your area are supported by the integrated DVB receiver.

     

    BeoVision 8 - 32"

    DESIGNER David Lewis
    DIMENSIONS/WEIGHT  85cm x 53cm x 22cm + stand/20.5kg 
    CABINET FINISH 

    / /
    Black/silver, white/silver

    POWER CONSUMPTION  Typical: 125W; standby: 1W
    SCREEN TYPE  32" 16:9 TFT LCD with glare surface and low
    reflection coating 
    RESOLUTION  1366 x 768 pixels (HD-ready)
    TUNER  Analogue built-in, digital optional 
    LOUDSPEAKERS  Stereo channel with centre bass
    CONNECTIONS  1 x HDMI input 
    OPTIONAL EXTRA  System module; System/DVB-T module

     

    Features and functionalities can vary from region to region. Contact your local dealer for more information.

    Sitemap | Kontakt | Hje

     

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-06-2010 2:17 AM In reply to

    Re: 8-32

    Jeg er klar over at man kan få en DVB-T tuner, men det vi har hos os er DVB-C (Stofa), hvilket for B&O hedder DVB-HD.

    There is something about B&O.....

  • 01-06-2010 3:04 AM In reply to

    Re: 8-32

    Det vil være lidt hurtigere at ringe til en Bang & Olufsen forhandler, så kan du få et savr med det samme.

     

    My Bang & Olufsen....

    • BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

     

     

  • 01-06-2010 6:49 PM In reply to

    Asus NX90


    .
    Her er tale om en bærbar PC fra taiwanske Asus, der har fået designer for B&O David Lewis
    til at stå for designet. Asus NX90 er udstyret med et lydsystem baseret på B&O's ICEpower
    forstærker. Ud over David Lewis design får man en Intel Quad Core i7, Blu-ray og et
    ATI HD5870 grafikkort. Pris omkring 13.000 kroner.

    Jeg syntes dælme den er flot. 

  • 01-07-2010 4:32 AM In reply to

    Re: Asus NX90

    Prøv at læg mærke til højttaler designet når låget er lukket, vil højttalerne stadig
    kunne spille frit, fordi de stikker uden for, og samtidigt har stoffet en krumning
    som tilsyneladende spreder lyden mod højre og venstre. Jeg tror også at bredde
    er passende til 16:9 film, når vi taler om at se film på computer i autocamperen.

    Mvh. Peter Pan

  • 01-08-2010 8:43 AM In reply to

    BeoLab 8000 vægbeslag.

    BeoLab 8000 vægbeslag.

    Vægbeslagene kunne bestilles i B&O butikken fra uge 53,
    efter først til mølle princippet, så de er lige på trapperne.

     her et sæt til salg.

  • 01-08-2010 9:08 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoLab 8000 vægbeslag.

    Peter Pan:

    BeoLab 8000 vægbeslag.

    Ifølge prislisten fra 01.01.2010 koster de 1095,- pr. stk.

    /MikaelB

  • 01-08-2010 10:06 AM In reply to

    Vejledende prisliste fra 01. 01. 2010

    Tak MikalB

    Vejledende prisliste, priser gældende f.o.m. 01.01.2010 [download]

    Mvh. Peter Pan

  • 01-09-2010 4:54 AM In reply to

    BeoLab 11

    BeoLab11 er på trapperne. Er der en af jer der har noget nyt, evt. et billede Whistle

    Der er jo tradition for jeg tegner lidt før premieren, så jeg håber ikke vi bliver skuffet. Smile

    En ny subwoofer BeoLab11 med 250 watt ICEpower, der blandt andet
    bygger på en teknologi, som gør den fri for vibrationer. Subwooferen har
    et tulipanformet design, der byde på flere placerings muligheder, idet det
    er muligt at placere den på gulvet, eller montere den på væggen.
    BeoLab 11 er konstrueret til at spille sammen med de mindre versioner i
    BeoLab sortimanget, eller som bas hjælp til baghøjttaler i et surround setup.

    BeoLab 11 vejer lidt over 6 kg, er ca 25 cm i diameter og 35 cm høje.
    2 stk 13cm højttaler er placeret overfor hinanden, som "push pull".

    Den forventes til salg her i foråret 2010, og prisen vil være ca. 12.000 Kr.

    Mvh. Peter Pan

    Opdateret 02-11-2010. side 16
     

  • 01-11-2010 1:49 AM In reply to

    HDMI 1.4


    .
    Link til HDMI 1.4 forklaring
    .
    http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1251021600
    .
    Hvorfor oplyser Bang & Olufsen ikke den HDMI version de benytter.
    .

     
    .


    .
    BeoVision 7- 40" Mk III - Mk IV - & 7- 55" har Beosystem 3 indbygget.
    .
    Læs hele specifications BV-7-40 mk IV på pdf  her.

    .
    Mvh. Peter Pan

Page 15 of 31 (762 items) « First ... < Previous 13 14 15 16 17 Next > ... Last »