in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-28-2012 2:51 PM by Blackrix. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-28-2012 1:55 PM

    Problemen met het aansluiten Beogram 3500 op Beomaster 3500

    In de gebruiksaanwijzing van het Beosystem 3500 kwam ik niet verder. Vandaar dat ik hoop dat iemand op dit forum met Bang & Olufsen-enthousiasten mij kan helpen.

    Al geruime tijd bezit ik een Beomaster 2000 uit 1983, waar een Beogram 3500 platenspeler aan gekoppeld was met Datalink. Dit heeft altijd goed gewerkt. Nu wil het geval dat ik een mooie Beomaster 3500 heb gevonden en natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en was deze mooie versterker snel gekocht.

    De Beogram CD3500 liet zich moeiteloos aansluiten, maar de platenspeler helaas niet. Ik heb de stekker (7-pins DIN) in de TP2/PHONO-uitgang gestopt, waarbij ik met behulp van 'programming' '7' de optie PHONO heb geïnstalleerd. Alleen het resultaat: helemaal niets...! Nu ja, de Beomaster geeft twee heel zachte tikjes en dat is het. Aan de TP2/PHONO-uitgang kan het niet liggen, want als ik de CD-speler of cassetterecorder erop aansluit, werkt het wel... 

    Vervolgens heb ik nog geprobeerd de platenspeler op de AUX-uitgang aan te sluiten, maar ook dit was tevergeefs.

    Nu is mijn vraag: kan er iets aan de Beomaster kapot zijn dat contact met een platenspeler niet mogelijk is? Het verwijderen van de twee extra pinnetjes voor de Datalink had ook geen effect.

    Ik hoop dat iemand me met goed nieuws kan helpen, want dan schittert de set weer in zijn volle glorie. Smile

    Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!

    Wilbert de Jong

     

     

  • 02-28-2012 2:51 PM In reply to

    Re: Problemen met het aansluiten Beogram 3500 op Beomaster 3500

    Volgens mij had de BeoMaster 2000 een RIAA voorversterker voor de platenspeler ingebouwd. De BeoMaster 3500 had deze niet standaard aan boord, deze zat in de BeoGram 3500. Maar omdat de BeoGram 3500 op een BeoMaster 2000 aangesloten is geweest, heb ik het vermoeden dat de platenspelervoorversterker in de BeoGram 3500 afgekoppeld is. 

Page 1 of 1 (2 items)