in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-13-2011 7:41 PM by Philip. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-24-2011 8:17 AM

    Beosound 9000/ Apple Airport Express

    Beste,

    Graag zou ik muziek vanaf een pc/ipad draadloos af willen spelen via een beosound 9000 (laatste model). Ik lees hier diverse berichten over het gebruik van een Apple Airport Express, maar helemaal duidelijk is het mij nog niet. Is een Airport Express de juiste (enige) oplossing voor het draadloos afspelen van muziek? En weet iemand hoe de geluidskwaliteid is?

    Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp!

    Groet,

    Roy

  • 08-24-2011 12:35 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Beosound 9000/ Apple Airport Express

    Hoi vandoere,

    Ik heb sinds vorige week een AirPort Express gekoppeld aan een BS4. De AirPort Express is volgens mij de enige oplossing om vanaf bijv. je iPad of iPhone muziek te streamen naar je B&O audiosysteem. Alleen moet je A.AUX op de afstandbediening kiezen als je de muziek wilt horen. DE geluidskwaliteit is redelijk naar mijn mening.

    MvGr,

    8000

  • 08-24-2011 12:50 PM In reply to

    Re: Beosound 9000/ Apple Airport Express

    Hallo 8000,

    Bedankt voor de snelle reactie. Is er naast de Airport Express nog een kabel nodig voor de aansluiting? En maakt het hierbij uit (geluidskwaliteit) wat voor merk/type kabel gebruikt wordt?

    Groet,

    Roy

  • 08-24-2011 2:04 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Beosound 9000/ Apple Airport Express

    Ik heb een tulpkabel naar jackplug gebruikt ik heb deze bij mijn dealer gekocht. Het aansluiten van de Airport Express is zo gebeurt. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. 

    Succes.

  • 11-13-2011 7:41 PM In reply to

    • Philip
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-02-2011
    • Oostende, Belgium
    • Posts 11
    • Bronze Member

    Re: Beosound 9000/ Apple Airport Express

    er bestaat een alternatief voor Apple AirportExpress: Audio Pro WF-100

    Ik gebruik reeds al enkele maanden AirportExpress (Het werkt 100% perfect) maar (soms) toch moelijk om te konfigureren.

    AirportExpress werkt enkel via iTunes  .... hou daar wel rekeing mee, indien je bijvoorbeeld ook Flac bestanden hebt staan. Indien je je beperkt tot mp3 en AAC, dan is er geen echt probleem.

    Want iTune kan ze niet afspelen.  ..... en nog meer vervelend is het feit dat je buiten itunes heelemaal geen gebruik kan maken van jou AirportExpress.      Gebruik je toch een alternatieve player (VOX of VLC) voor je AAC bestanden, dan kunnen die programmaatjes geen gebruik maken van airplay. (wel bestaat er hiervoor een extra prog. die je het dan toch wel mogelijk maakt  Airfoil

    Airfoil  http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/

     

     

    in mijn situatie ben ik heel ontevreden over dit half-oplossing met iTunes. Ik heb een hekel aan iTunes gesloten systeem. Ik wens een prog te gebruiken die alles kan afspelen  en M3U-playlisten kan maken, Want m3u bestanden kan ik dan zowel onder Windows & Mac gebruiken.

    Mijn alternatief die ik binnnen kort zal aankop (maar will eerst nog een paar duidelijke vragen stellen bij  de dealer

    Audio Pro WF-100 set draadloze USB dongles

    € 199(zender & ontvanger)  ook in België verkrijgbaar

    verkoop in NL  http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audio-pro-wf-100-set-draadloze-usb-dongles--per-set&action=article&group_id=10000135&aid=20613&lang=NL

    ofiicieel homepage   http://www.audiopro.com/node/136

    De ontvanger bezit naast USB ook analoog uitgang. 

    als het inderdaat digitaal audio streamt via USB?, dan zal ik eerst een High-End DAC kopen. om dannnn pas de audio naar mijn B&O aan te sluiten.    

    REVIEW:    http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/networking-and-wi-fi/media-streaming-devices/audio-pro-wf100-988202/review

     

      .:: MuscArto ::.

    B&O System 7000 Black, BeoLab 8000 & BoeLab Penta
    iMac 24 Inch OSx Leopard, Mac mini OSx Lion, Hp Windows7

    (still looking 4)  BeoGram 7000 Record Deck Tangential and the BeoLink 7000

Page 1 of 1 (5 items)