in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-29-2012 3:12 AM by djjkroon. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-26-2012 1:33 PM

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Beomaster 3000 ontvangt alleen het sterkste FM signaal maar dan over de gehele FM band

    Hallo allemaal, sinds kort ook in het bezit gekomen van een heel erg mooie Beomaster 3000 met Beogram CDX alles speelt en doet het goed. Op een klein probleempje na. Wij ontvangen alleen maar radio Apeldoorn met de radio. Verschillend antennes (actief. pasief, dipool, draadje etc) geprobeerd echter zonder succes. Heeft iemand een idee?

    Muzies, Hans Kroon
  • 02-26-2012 4:12 PM In reply to

    Re: Beomaster 3000 ontvangt alleen het sterkste FM signaal maar dan over de gehele FM band

    Maakt het uit of je de voorkeuzekanalen gebruikt of het dialwieltje?

    Ben bang dat dit een verdere onderzoek vergt. Het kunnen ouderdomsverschijnselen zijn, maar ook gewoon ewn defecte afstempotmeter.

    Dat afstemmen op apeldoorn, blijft hij daarop staan? Of kun je daar ook echt op afstemmen?

  • 02-27-2012 4:03 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Beomaster 3000 ontvangt alleen het sterkste FM signaal maar dan over de gehele FM band

    Hallo BeoBuddy, Ik kan de verschillende afstemwieltjes gewoon gebruiken. Naast Radio Apeldoorn (de steunzender staat ongeveer 150 m van ons huis) krijg ik ook op sommige frequenties hoog frequent gepiep te horen (een geluid zoals een modem maakt). Heel erg zwak hoor ik op een of twee andere frequenties ook wat anders, maar daar is verder niets mee te doen.

    Voorkeuze kanaal 1tm4 werken met de afstemwieltjes netzoals kanaal 5 met het grote afstemwiel. Ik heb de MW nog niet geprobeerd.

    Ik heb het technische manual gedownload en geprint alleen waar zou ik kunnen gaan beginnen. Met onderzoeken?

    Iedere zinvolle hint is welkom...

    Muzies, Hans Kroon
  • 02-28-2012 2:19 AM In reply to

    Re: Beomaster 3000 ontvangt alleen het sterkste FM signaal maar dan over de gehele FM band

    Zowel de kleine als de grote afstemwiel werken als een soort spanningsregelaar/instelspanning.

    Ik zou  beginnen met kijken of er daadwerkelijk een verbinding met de antenne is, dus geen draadbreuk of brakke antenneconnector.

    Daarna zou ik beginnen met de voeding te controleren op juiste spanningen.

    Ook dit apparaat zal de nodige lekkende elco's kunnen hebben, die de boel ontregelen.

    Dus bij het begin beginnen...

  • 02-29-2012 3:12 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Beomaster 3000 ontvangt alleen het sterkste FM signaal maar dan over de gehele FM band

    BeoBuddy,

     

    ik zal bij het begin beginnen, het wordt voor mij een leuk avon(d/t)uurtje.

    Muzies, Hans Kroon
Page 1 of 1 (5 items)